Obsah článku
Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) již dávno nepředstavují „pouhou“ konkurenční výhodu. Staly se doslova nepostradatelným nástrojem pro firmy všech velikostí, které chtějí držet krok s konkurencí a významně zefektivnit komunikační a prodejní procesy. Ale jaké konkrétní problémy může vhodně zvolený software úspěšně vyřešit?
1. Špatné prodejní výsledky
S uzavíráním obchodů spousta firem dlouhodobě bojuje. Zhruba 30 % podniků uvádí, že právě tato závěrečná fáze pro ně v oblasti prodeje představuje největší překážku. CRM systémy řeší tuto výzvu tím, že poskytují obchodním týmům centralizované úložiště dat o potenciálních zákaznících a historii interakcí. To umožňuje obchodníkům lépe porozumět potřebám a zájmům potenciálních zákazníků, personalizovat oslovování a budovat silnější vztahy, které vedou k vyšší míře konverze.
2. Nespokojení zákazníci
Zákazníci si nyní více než kdy jindy cení osobního přístupu a pozitivních zkušeností. Z analýzy salesforce.com vyplynulo, že 73 % zákazníků považuje zákaznickou zkušenost za natolik důležitý faktor, že ovlivňuje konečné rozhodnutí k nákupu.
Faktem je, že CRM systémy hrají klíčovou roli při budování pozitivních zákaznických zkušeností tím, že dlouhodobě shromažďují a analyzují data z různých kanálů. Tyto poznatky pak mohou firmy využít při personalizaci komunikace, nabízení proaktivní podpory a řešení vzniklých problémů.
3. Neefektivní práce markeťáků
Ruční zadávání dat a sledování aktivit souvisejících se zákazníky může být pro obchodní a marketingové týmy časově náročné a zdlouhavé. Firmy uvádí, že zhruba třetina obchodních zástupců tráví každý den více než hodinu ručním zadáváním dat. CRM systémy však automatizují mnoho manuálních úkolů (od zadávání dat přes odesílání e-mailů až po sledování aktivit zákazníků) a tím specialistům šetří čas – mohou se díky tomu soustředit na strategické činnosti s vyšší návratností investic.
Pokud byste si rádi přínos systému pro řízení vztahů se zákazníky vyzkoušeli v praxi, není nic jednoduššího, než si stáhnout oblíbený český CRM Microsoft 365 eWay-CRM. V limitované verzi jej můžete používat po neomezeně dlouhou dobu.